Oszd meg, ha tetszik :)



Miyavi interjú | HollywoodLife (fordítás)

Ismételten egy interjúval jelentkeznék és szintén Miyavi-val. Most a Jason Brow által 2021 szeptemberében a HollywoodLife számára készített interjút olvashatjátok végig.

MIYAVI reméli, hogy az új 'Imaginary' album emlékezteti a rajongókat, hogy 'van fény a jövőben'.
A nemzetközi rock ikon MIYAVI visszatért új "energikus, pozitív és futurisztikus" albumával. Elmondja, hogyan hatott 2020 az ‘Imaginary’-re, miért döntött úgy, hogy feldolgozza a ‘Smells Like Teen Spirit’-et, és még sok minden mást!


"Előadóművészként az a küldetésem, hogy erőt adjak az embereknek és inspiráljam őket" - mondta MIYAVI a HollywoodLife-nak. A páratlan gitáros tehetség új albumának, az Imaginary-nek a középpontjában az a vágy áll, hogy felemelje a világ lelkét. Tizenegy szám a MIYAVI jellegzetes, nagy energiájú, hullámzó rockjával, az Imaginary egy neonszínű villámcsapás, amely megvilágítja a világ összes színét, amelyet egy hosszú, holdtalan éjszaka sötétsége rejt. A "New Gravity" című kislemezzel a MIYAVI igyekszik dacolni a mindennapi élet nyomásával és súlyával - és ez az üzenet átszövi az egész új albumot.

"Hinnünk kell a saját alkotásainkban, és ezért neveztem el ezt az albumot Imaginary-nek" - mondja a HollywoodLife-nak e-mailben. "Remélem, hogy mindenki, aki meghallgatja ezt az új albumot, úgy érzi, hogy a jövő nem sötét, és talán a világ rendben lesz, és van némi fény a jövőben." Míg MIYAVI a jövőbe tekint, az Imaginary a múltat is ünnepli két ugyanolyan erős dal feldolgozásával: "Smells Like Teen Spirit" a Nirvanától és a P.O.D. 2001-es himnuszát, a "Youth of the Nation"-t.

MIYAVI nem törekedett arra, hogy hangjegyről hangjegyre újrateremtse a grunge-klasszikust. Ehelyett egy olyan változatot készített, amely hű az eredeti szellemiségéhez, de mégis egyértelműen az övé. "A gitárral, a ritmussal és azzal, ahogy énekelek - megpróbáltam újraértelmezni a számot, mivel a rajongók nem ugyanazt a feldolgozást akarják hallani, mint az eredeti" - mondja. "Azt hiszem, azzal, hogy valami mást, valami meglepőt, valami frisset csinálok, így mutatom ki a tiszteletemet az írók, az alkotók és a művészek iránt."

Ebben az EXKLUZÍV interjúban MIYAVI megosztja, milyen volt Troi Irons-szal dolgozni a "Youth of Nation" -ön. Azt is elmondja, hogy az "Are You With Me" miért ska hangulatú, tálalja közelgő észak-amerikai turnéját, és megosztja velünk, hogy mi ösztönzi ezt az elképesztően termékeny művészt (az Imaginary a 15. albuma!) az alkotásra.


HollywoodLife: Az "Imaginary"-t úgy tűnik, az elmúlt év ihlette, amikor sokan magányosnak érezték magukat, és kénytelenek voltak elképzelni az összes jó időt, amit normális esetben átélnének. Elmondanád, hogyan született ez a dal, és miért döntöttél úgy, hogy erről nevezed el az albumodat?

MIYAVI: Igen, az albumot az elmúlt év ihlette. Fel kellett tennem magamnak a kérdést: "Miért vagyunk ebben a helyzetben, és mit tehetünk mi, zenészek?". Zenészként mi is az értelmet keressük, és az elmúlt év sok mindent megkérdőjelezett bennem. A képzelőerő a fényes jövő kulcsa. Egy világjárvány idején, mint megtudtuk, a jövőre vonatkozó tervezés nehéz lehet, amikor oly sok minden bizonytalan. A világjárvány nagyon sok iparágat érintett, köztük a film- és a zeneipart is. Előadóművészként az a küldetésem, hogy erőt adjak az embereknek és inspiráljam őket. Ez az inspiráció adja nekünk, zenészeknek a motivációt, hogy segítsünk a közönségnek elmenekülni és a jövőbe látni. Hinnünk kell a saját alkotásainkban, és ezért neveztem el ezt az albumot Imaginary-nek. Remélem, hogy mindenki, aki meghallgatja ezt az új albumot, úgy érzi, hogy a jövő nem sötét, és talán a világ rendben lesz, és van némi fény a jövőben. Ezt akartam ábrázolni ezzel az alkotással.

Te egy elismert és ünnepelt gitáros vagy. Kísérleteztél új stílusokkal az Imaginary-n? Az "Are You With Me"-nek van egy kis ska-hangulata, ezért kíváncsi voltam, hogy ezt az albumot használtad-e arra, hogy játszadozz.

Igen, minden albumon szeretem fejleszteni a hangzásomat. Ennek az albumnak a felvétele egy kis kihívást jelentett, mert általában akkor veszek fel, amikor Los Angelesben vagyok, mivel a zenei csapatom Los Angelesben van, de a világjárvány miatt nem tudtam átrepülni. Ezért ezen az albumon virtuálisan kellett dolgoznunk, a produceremmel, Yung Spielburg-gal Los Angelesben, velem pedig Tokióban. Úgy volt, hogy 2020-ban két egymás utáni albumot adok ki, de ez természetesen nem történt meg. Ráadásul nem akartam az Imaginary-t turné nélkül kiadni, mivel imádok fellépni. A színpadon, közönség előtt való fellépés nélkül egy album kiadása hiányosnak tűnik. Az összes vokálomat Tokióban vettem fel, és a zeneszámok nagy része LA-ben készült el. A tokiói producerem, Jeff Miyahara popos esszenciával rendelkezik, ami vizuálisan egy teljesen új világba helyezte a hangzásomat. A produkciós csapatomban a Kelet és a Nyugat hangulata keveredik, és ez lehetővé teszi számunkra, hogy nagyon kreatívak legyünk. Az "Are You With Me"-hez szerettem volna valami cyberpunk hangulatút, sötétet és éleset írni, ezért tettem bele ezt a dalt ebbe az albumba.


Az Imaginary című albumon újragondoltad a “Smells Like Teen Spirit”-et (ami időszerű, tekintve, hogy a Nevermind 2021-ben lesz 30 éves.) Mi inspirált arra, hogy megalkossátok a grunge klasszikus energikus változatát? És emlékszel, mikor hallottad először a dalt?

Amikor az eredeti dal megjelent, el voltam ájulva a Nirvana energiájától és hozzáállásától. A "Smells Like Teen Spirit" mindig is a kedvenc számom volt. Gitárosként kihívást jelentett egy feldolgzás felvétele. De van elég önbizalmam ahhoz, hogy a saját stílusom és hangzásom beépítésével közelítsem meg a feldolgozások felvételét. A gitárral, a ritmussal és azzal, ahogyan énekelek - megpróbáltam újraértelmezni a számot, mivel a rajongók nem ugyanazt a feldolgozást akarják hallani, mint az eredetit. Azt hiszem, azzal, hogy valami mást, valami meglepőt, valami frisset csinálok, így mutatom ki a tiszteletemet az írók, az alkotók és a művészek iránt. Remélem, Kurt Cobain élvezi a mi változatunkat.

A P.O.D. "Youth of the Nation" című dalának egy verzióját is felvetted a Troi Irons-szal. Mi vezetett ehhez az együttműködéshez? (Továbbá nagyra értékelem a dalban Jimi Hendrix "The Star-Spangled Banner" című dalának újrateremtését.)

Körülbelül akkoriban, amikor ezt a verziót felvettük, volt az az év, amikor nagyon sok fiatal vonult az utcára. Japánban a fiatalság aktív lett az éghajlatváltozás, a politika és más konfliktusok terén. Nagyon fontosnak tartottam, hogy felerősítsük a hangjukat, ezért az eredeti dal dallamát vettük és újraalkottuk. Ennek a dalnak a két változata a saját generációjukhoz kötődik. Troi-val, ő egy nagyszerű énekesnő, és LA-ben találkoztunk. A korábbi turnéim során többször is fellépett velem a színpadon. Nagyon kifejező és különleges énekesnő. Ahogy Troi énekel, az új szintre emelte ezt a számot. Különösen szeretem a fiatalos képet, a fiatalokat, akik együtt éneklik ezt a dalt.


Lehet, hogy csak én vagyok az, de az Imaginary-nek nagyon felemelő hangulata van. Nehéz elképzelni, hogy bárki is meghallgatná ezt, és szomorú lenne utána. Még a lágyabb pillanatok is reményteljesnek tűnnek. Ez volt a cél - egy pozitív, reményteli albumot készíteni?

Ezt mondtam a csapatomnak. Nem akartam túl sötét és komor lenni a dalokkal ezen az albumon. Van néhány sötét számunk, de nem akartam másokat hozzáadni. Az én feladatom az, hogy felemeljem az embereket, energiát adjak az embereknek, és megosszam a jó pillanatokat az emberekkel. Csak valami energikusat, pozitívat és futurisztikusat akartam készíteni. Továbbá, mivel manapság az e-sportok, valamint a VR és más digitális médiumok iránt érdeklődöm, - ki akartam fejezni magam a közönségemmel azáltal, hogy egy élvonalbeli hangulatot viszek a zenébe, miközben felemelőbbé teszem azt.


Hihetetlenül termékeny vagy. 2015 óta minden évben legalább egy nagyobb projektet adtál ki - köztük a 2020-as Holy Nights-ot. Mi késztet arra, hogy ennyire aktív legyél?

Nem tudom. Valójában nem próbálok olyan aktív lenni, különösen a gyerekek és az idén született kisbabám miatt. A családommal töltött idő is nagyon fontos. De mint mondtam, eredetileg azt terveztük, hogy tavaly két albumot adunk ki. Azt hiszem, ez a japánok munkamorálja. Az is nagyszerű dolog, hogy a világ minden tájáról vannak rajongók, akik szeretik a zenét, amit csinálok, és nekik köszönhetően új dolgokat próbálhattam ki, amikor ilyen aktív voltam. Ami lehetővé teszi, hogy belemerüljek a zenébe, a színészetbe és a divatba.

Idén szeptemberben egy 19 várost és 20 koncertet felölelő turnéra indulsz Észak-Amerikában. Milyen gondolatokkal vágsz neki ennek a turnénak?

Még a világjárvány ellenére is izgalmas. Ezután a turné után lehet, hogy újabb karanténra lesz szükségem, amikor visszatérek Japánba, de megtiszteltetés számomra, hogy az Egyesült Államokban léphetek fel. Nagyon hálás vagyok, hogy felléphetek, hogy találkozhatok a rajongókkal, és láthatom a közönséget a koncerteken. Különösen most, hogy minden távoli, és ez egy kemény tény, amivel meg kellett küzdenünk. A világjárvány után szerintem a virtuális élmények megmaradnak, de ugyanakkor jó dolog személyesen is találkozni az emberekkel. Ha van lehetőségem utazni és fellépni, akkor azt bármikor szívesen megteszem a rajongóimért.

Az Imaginary már megjelent.

Megjegyzések