Oszd meg, ha tetszik :)



Interjú: HIZAKI (Versailles/Jupiter) eredettörténete

Úgy fest mostanában elkapott egy ilyen interjú-fordítási láz. Ennek esett most áldozatul a gitáris HIZAKI. Nem szerettem volna, hogy elunjátok magatokat a "sok" Miyavi interjún, így most előadót váltottam. 😁 

Az interjú a JROCK NEWS-ban Dorian és afaenia által 2020. október 5-én jelent meg.

Ez az interjú eredetileg a "club Zy."-ban jelent meg japánul. A JROCK NEWS a club Zy.-val együttműködve a japán visual kei globális népszerűsítését tűzte ki célul. Itt tudhatsz meg többet a partnerségükről.

HIZAKI, a kiemelkedő képességű gitáros és a gyönyörű megjelenés kombinációja, szolid, mégis bájos világnézetét hozza elénk. A Versailles és a Jupiter mellett saját szólómunkákat is készít. Mindezek a projektek elsöprően jó hírnevet szereztek neki. Nagyszámú hallgatót megbabonázva és nemzetközileg ismert névvel rendelkezve megkerestük a művészt HIZAKI-t, és megkérdeztük múltjáról, jelenéről és jövőjéről.

"Teljesen egyedül voltam. Amikor hatodikos általános iskolás vagy, körülötted senki sem hallgat rockot vagy gitározik". -HIZAKI
Életed melyik pontján fedezted fel a zenét és a rockot?

HIZAKI: Már óvodás koromban szerettem a klasszikus zenét. Otthon nem gyakran hallgattunk klasszikus zenét, de én imádtam, amikor például a tévében ilyen zenével találkoztam. Különösen a hegedű hangját szerettem, de amikor elmondtam a szüleimnek, hogy hegedülni vagy akár zongorázni szeretnék, egyszerűen elutasítottak, és nem engedték, hogy tanuljak. Később, amikor hatodikos voltam az általános iskolában, a bátyám elkezdett gitározni tanulni. Rögtön azután vetettem bele magam a zenébe, hogy először próbáltam az ő gitárján játszani.

Az általános iskola hatodik osztálya [11-12 éves kor körül] elég korai, nem igaz? Bár, határozottan át tudom érezni a hangszeren való játék iránti vágyadat.

HIZAKI: Mindig is vágytam arra, hogy hegedülni vagy zongorázni tanuljak, és az óvodában vagy az általános iskolában lehetőséged van kipróbálni a hangszereket a zeneórán, igaz? Olyan hangszerek, mint az orgona, a furulya, ilyen hangszerek. Nagyon szórakoztató volt, így ki akartam próbálni a gitárt. Azonban nem számított, hogy melyik hangszeren játszottam, utáltam más dalát játszani. Abban a pillanatban, amikor erre rájöttem, elkezdtem saját dalokat készíteni. Nem igazán tudom miért, de utáltam mások zenéjét játszani.

Más szóval, akkor kezdtél el zenét alkotni, amikor elkezdtél gitározni?

HIZAKI: Igen, így volt. Mielőtt gitáron játszottam volna, már szerettem például a LOUDNESS-t, és az X Japan-t, de kezdőként túl nehéz volt őket feldolgozni, nem? Nem igazán érdekelt a ritmusgitározás, mert igazából szólógitározni akartam, szóval akkoriban ez határozottan lehetetlen volt számomra. Mint ilyen, létrehoztam a saját gyakorlataimat. Ellentétben azokkal az időkkel, ma már könnyedén találhatsz az interneten olyan gyakorló anyagokat, mint a frázisok, de akkoriban nehezebb volt ilyen információt találni. Vidéken nőttem fel Shiga prefektúrában, és nem volt sok gyakorlókönyv vagy zenei magazin, amit kézbe vehettem volna. Az egyetlen lehetőségem az volt, hogy magam találjam ki ezeket a dolgokat.

Egyedül készítettél frázisokat a gyakorláshoz, tulajdonképpen ez volt az első kapcsolatod a zeneszerzéssel? Ez azt jelenti, hogy már a kezdetektől fogva gitárriffeken és akkordmeneteken gondolkodtál?

HIZAKI: Igen. Különösen szerettem a dallamon gondolkodni, ezért azóta is készítek dallamokat.

Ó! Nyugodtan mondhatjuk, hogy zenei értelemben korán érő típus voltál.

HIZAKI: Másrészt viszont teljesen egyedül voltam. Amikor hatodikos általános iskolás vagy, körülötted senki sem hallgat rockot vagy gitározik. Aztán beléptem a középiskolába, és ekkor kezdtem el igazán gitározni, és őrült módjára gyakoroltam. Végül néhányan a környezetemben szintén elkezdtek hangszeren játszani, de senki sem volt olyan magas szinten, hogy velem játszhasson. Mindig egyedül voltam.

Még kompromisszumokat kötve sem volt lehetőséged arra, hogy zenekart alapíts a barátaiddal?

HIZAKI: Nem volt. A barátaim eljöttek megnézni, ahogy gitározom, és azt mondták: "Ez a srác tényleg elképesztő!". [nevet]. Amikor középiskolába kerültem, a "zenekari boom" korszakának közepén jártunk, és sokan játszottak hangszeren, és lehetőséget kaptam arra, hogy csatlakozzak egy zenekarhoz. De egy zenekarnak hasonló szintű tagokból kell állnia, nem? Alkalmazkodnom kellett - csökkentenem kellett a képességeim szintjét -, hogy beilleszkedjek.
A punk és a grunge zene is nagyon népszerű volt abban az időben, és a technikásabb zenét régimódinak, elavultnak tartották. A gitárszólókat is beleértve. Emellett mindig is érdekelt a metál, a visual kei stb., és ez soha nem is változott. Röviden, én szerettem a technikás és erőszakos zenét, de a barátaim inkább a punk vagy a grunge zenét szerették. Még ha egy zenekar tagja is voltam, egyáltalán nem éreztem jól magam, így a középiskolai életem elég komor volt.

Én is megértem ezt a fájdalmat. Örülök, hogy ezek az élmények nem ölték meg a zene iránti szenvedélyedet.

HIZAKI: Hogy őszinte legyek, néha megkérdeztem magamtól, hogy nem lenne-e jobb abbahagyni. De miután elvégeztem a középiskolát, elmentem Kiotó élőzenés klubjait, és közel kerültem a város zenei színteréhez, amely néhány nagyon tehetséges zenészből áll. Végre találkoztam olyan emberekkel, akiknek megvan az a szintje, amit mindig is kerestem, és a kiotói visual kei színtéren sok olyan ember volt, aki szintén a metált szerette. Amikor erre rájöttem, visszatért a motivációm, és feléledt bennem a vágy, hogy adjak még egy esélyt a zenének. Egy visual kei zenekart alapítottam Kiotóban a szülővárosomból származó idősebb társammal és azokkal az emberekkel, akikkel együtt játszott. Ez volt az első alkalom, hogy visual kei zenekarban játszottam, de mivel már a középiskolában is hozzászoktam a sminkeléshez a fellépések alatt, egyáltalán nem éreztem magam kényelmetlenül, és simán beléptem ebbe a világba.

Értem. Tehát a személyes stílusod már tizenéves korodban kialakult.

HIZAKI: Attól az időtől fogva egészen mostanáig a stílusom a legkevésbé sem változott [nevet]. A középiskola óta mindig sminkben és szoknyában vagyok a fellépéseken.
"Előadóművészként megvan a saját stílusuk. Szerettem az ilyen típusú zenészeket." -HIZAKI
HIZAKI, határozottan megvan a saját stílusod és karaktered, de mivel szoknyát és sminket viselsz, aggódtál valaha is amiatt, hogy gitárosként nem ítélnének meg igazságosan?

HIZAKI: Soha. Amióta az eszemet tudom, mindig is szerettem az ilyesmit. Ha visszanézem az óvodai fotóimat, észrevettem, hogy a szüleim sokszor adtak rám piros ruhát… Nem vagyok benne biztos, hogy mit csináltak, amikor felneveltek [nevet]. De ha azt viseltem, az azt jelenti, hogy nem tiltakoztam. A középiskolában egyáltalán nem voltam ellene a sminkelésnek vagy a szoknyák viselésének sem. Mindig azon gondolkodtam, hogyan tudnék kiállni a színpadra, és végül arra jutottam, hogy úgy kell kinéznem, mint egy lány.

De talán azt is mondhatnád, hogy a karaktered által kialakított képnél sokkal inkább a gitáros képességeid, amelyek igazán kiemelkedővé tettek téged.

HIZAKI: Ki tudja. Magamban egyszerűen arra gondoltam, hogy jobb lenne, ha érdekesnek tűnnék [nevet]. Nincs hozzáadott értéke, de gitárosként valami pluszt kell tenned, különben nem vesznek észre. Amióta elkezdtem gitározni tanulni, azt gondoltam, hogy nem elég, ha egyszerűen tudsz játszani, hanem jóképűnek is kell lenned, vagy nagyszerűen kell előadnod, különben nem fog működni.

Valóban így van. Sok tehetséges gitáros van a világon, de nem számít, mennyire jók, ha merevek, mint egy deszka, és csak lefelé néznek a gitárjukra, akkor unatkoznánk. Azokat a gitárosokat, akik a kiváló technikai képességeket és a showművészetet ötvözik, nevezik gitárhősöknek.

HIZAKI: Pontosan. Szeretem a visual kei-t, de a metált is. Ha belegondolunk, Yngwie Malmsteen vagy Zakk Wylde nem csak játszik, a külsejük és az előadásmódjuk is elképesztő. Előadóművészként saját stílusuk van. Szerettem az ilyen típusú zenészeket, és olyan akartam lenni, mint ők. Mivel szerettem androgünnek vagy akár elbűvölőnek látszani, úgy döntöttem, hogy ezt erősségemmé teszem. A kezdetektől fogva soha nem gondoltam arra, hogy pólót vagy farmert viseljek a fellépések alatt. Természetesen nem akarom rossz néven venni azokat, akik ezt teszik, egyszerűen csak úgy gondoltam, hogy ez nem én vagyok.

Manapság sok ilyen gitáros van. Még azok a zenészek is, akiknek nincs közük a visual kei-hez, különleges ruhákat viselnek, vagy szépen beállítják a hajukat a fellépéseikre, ez motiválja őket. Sokan mondják, hogy élvezik ezt.

HIZAKI: Én is így gondolom. Az én esetemben, amikor azt mondom, hogy ez nehézkes, biztosíthatom, hogy az is [nevet]. Nos, manapság már könnyebb, mivel a sminkelési képességeim idővel fejlődtek, de eleinte nagyon nehéz volt. Akkoriban már göndörítettem a hajam tudod, de annyira izzadsz a fellépések alatt, hogy szó szerint le kellett fagyasztanom őket hajlakkal, hogy a fürtjeim ne essenek össze. Régebben előadásonként egy doboz hajlakkot használtam el. A hajam annyira merev volt, hogy még a fellépések után is tökéletes formában volt, ezért néha így mentem el inni [nevet]. Elég hivalkodóan néztem ki... jobban, mint bármelyik lány [nevet].

Ez elképesztő [nevet]. Miután kitűntél kiotói gitárosként, létrehoztad a Versailles-t, mesélnél erről bővebben?

HIZAKI: Miután Tokióba jöttem, csatlakoztam a Versailles-hoz. Valójában elég késő volt, mivel úgy 27 éves lehettem. Addig főleg Kiotóban és Oszakában játszottam, de az volt az érzésem, hogy arrafelé már nincs mit csinálni, ezért úgy döntöttem, hogy Tokióba megyek, és adok neki egy esélyt. Csak egy ilyen egyszerű ok volt az, ami miatt Tokióba költöztem [nevet]. Ezután hirtelen kaptam egy hívást KAMIJO-tól, aki közölte velem, hogy egy ikergitáros zenekart szeretne alapítani, és megkérdezte, hogy csatlakoznék-e hozzá.

KAMIJO már ismert téged, igaz?

HIZAKI: Nem voltunk olyan messze egymástól, és azt hiszem, egy session zenekarban vagy valami hasonlóban játszottunk együtt. Mindenesetre a kedves ajánlata ellenére a reakcióm valami olyasmi volt, hogy "Nem, attól tartok, ez nem lesz lehetséges" [nevet]. Már akkoriban is egy zenekarban játszottam, amit KAMIJO ismert, így csak arra tudtam gondolni, hogy "Miért hívott meg...".
Telt-múlt az idő, és egy sor esemény után végül a KAMIJO zenekarának feloszló koncertjén gitároztam. A koncert után újra megkért, hogy hozzak létre vele egy új zenekart. Akkor már nem játszottam zenekarban, hanem volt egy saját szólóprojektem, így úgy döntöttem, hogy csatlakozom a Versailles-hoz, miközben folytattam a saját tevékenységemet.

Ahogy várható volt, a "tényleg elképesztő srác" [ahogy az osztálytársaid neveztek] nem maradhatott örökké rejtve ebben a világban. Mikor kezdted el a szóló munkádat?

HIZAKI: Úgy 15 évvel ezelőtt, azt hiszem? Néhány kiadó fel akart venni, és eleinte egy vendég énekest használtam vokalistaként. Mindez Versailles előtt történt. Ez egy szólóprojekt, de zenekarként, tagokkal. Amikor a felvételre kerül a sor, csak én és az énekes vagyunk. A saját szólómunkámat vezetni nagyon szórakoztató, a beteljesülés érzését kapom tőle.
"A technikai képességeimnél sokkal inkább a dallamalkotó képességemben jeleskedem, ezért igyekszem ezt a lehető legjobban kihasználni." -HIZAKI
Tehát csatlakoztál a Versailles-hoz, miközben folytattad a szóló tevékenységedet, és később a Jupiterhez is csatlakoztál. Más szóval, jelenleg három különböző projektben vesz részt.

HIZAKI: Igen, így van [nevet]. Nos, a Jupiter azután indult, hogy a Versailles először feloszlott, és a Jupiter kezdetén a két zenekar eléggé hasonló volt - az énekes kivételével a tagok ugyanazok voltak. Aztán visszatért a Versailles, így mindegyik zenekarnak külön irányt szabtunk. A Versailles és a mostani Jupiter között a fő különbség az énekes hangszínében van.
A Jupiter énekesének erőteljes, férfias hangja van, transzcendens magas hangokkal, míg a Versailles énekesének középtartománybeli hangja nagy esztétikai vonzerővel bír. A lényeg más, így a mi megközelítésünk is más, amikor komponálunk. Ilyen értelemben ezek a zenekarok az én szememben nem kapcsolódnak egymáshoz. Eredetileg szerettem az olyan bandákat, mint a Helloween és hasonlók, de el sem tudtam volna képzelni, hogy egy olyan zenekarban játszhatok, amelynek olyan énekese van, mint KUZE. Boldog vagyok, hogy a Jupiterrel olyan stílusban zenélhetek, amit már régóta szeretek.

A Versailles és a Jupiter között egyértelmű különbség van, annak ellenére, hogy ugyanarra a "metál" alapra támaszkodnak. Mégis, még két teljesen különböző zenekarban is képes vagy egyedien "HIZAKI" maradni.

HIZAKI: Valóban, mondhatjuk, hogy a Jupiter leginkább egy metálzenekar, és többnyire metálzenekarokkal osztozunk a színpadon, ha rendezvényekről vagy fesztiválokról van szó, így gyakran társítanak minket a metállal. Ha valóban metálzenekarként akarunk megjelenni, valószínűleg jobb lenne, ha kevesebb sminket viselnénk. De akkor az nem lenne túl érdekes, nem igaz? [Nevet] Megvan benne az az elem, ami megállásra készteti az embereket, és felkelti a figyelmüket, és nem tervezem, hogy változtatok a szokásaimon. Ha a zenekar végül mégis változtatna a vizuális stílusán, én inkább azt szeretném, ha lecserélnének valaki másra.

Ezzel egyetértek. Mi a helyzet a szóló tevékenységeiddel, hogyan látod őket?

HIZAKI: A szóló munkáim középpontjában a instrumentális gitár számok állnak, így ez egy másik munkamódszer. Ezek a gitárközpontú instrumentális dalok azonban nem gyakorló darabok vagy improvizációk, hanem inkább a fő dallam megteremtéséről szólnak a gitárral. Lényegében ez olyan, mintha az énekest egy gitárossal helyettesítenénk, ez az ötlet.

Ha meghallgatjuk a 2019. november 27-én megjelent "Back to Nature" című szóló albumodat, akkor ez világosan látszik. Az albumod stílusa sokkal inkább a világnézeted kifejezése, mint a technikai képességeid hangszeres dalokon keresztül történő bemutatása.

HIZAKI: Ami a technikai képességeket illeti, nem tudnám legyőzni azokat a gitárosokat, akik 100%-ban rájuk koncentrálnak, és igazából nem is akarom őket legyőzni [nevet]. A technikai képességeimnél sokkal inkább a dallamalkotó képességemben jeleskedem, ezért igyekszem ezt a lehető legjobban kihasználni. Amikor elkezdtem gitározni, olyan előadók dalait dolgoztam fel, mint Shizuka Kudo, Seiko Matsuda és Akina Nakamori. Nemcsak a dallamokat követtem a gitárommal, hanem Shizuka Kudo vagy Akina Nakamori vibrálását is utánoztam. Nagyon szórakoztató volt, és kapcsolódik a jelenlegi szóló munkámhoz is.


Sok gitáros zenekarokban azt mondja, hogy a dal dallamát gitáron játszani elég nehéz, de a te esetedben úgy tűnik, hogy ez a specialitásod.

HIZAKI: Én is azt gondolom, hogy ez az erősségem. És azt hiszem, az a mód, ahogyan egy zenekar tagjaként gitárszólókat készítek, egészen más, mint másoké. Nem a dal általános áramlását próbálom követni, és beilleszteni a szólómat, hanem egy másik dimenzióba próbálom átvinni a dalt. Rengeteg olyan szóló van, amit a fülbemászó dallam fölött játszanak, de én teljesen másképp járok el. Ez olyan, mintha egy dalt hoznánk létre egy dalban. Talán She-Ja (Gargoyle, Animetal, VOLCANO, stb.) hatott rám ebben a tekintetben. Nagyon kedvelem őt, és olyan típusú szólókat szokott játszani, amelyeket úgy lehet leírni, hogy "a dal szempontjából teljesen irreleváns"-szólók [nevet]. Ezek a szavak mélyen a szívemben rezonáltak, olyannyira, hogy én is ezt a megközelítést választottam.

És a gitárszólóid élvezetének megsokszorozódása ennek a megközelítésnek az eredménye. A Versailles és a Jupiter szólók nem csak úgy repkednek a húrokon és őrjöngenek, ellenkezőleg, sokuknak megvan a maguk tempója, és nagy jelentőséget tulajdonítanak az árnyalatoknak az érzelmi dimenzió érdekében.

HIZAKI: Valóban nagyon szeretem az érzelmes szólókat, és szerintem ez a fajta szóló könnyebben megérinti a hallgatót. De tudod, négy-öt percig gitározni egy instrumentális dalt gitáron elég nehéz [nevet]. Különösen a kétórás műsorok alatt.
Az, hogy a színpad közepén álljak a szólómunkámig soha nem történt meg. Ott állsz középen, mindenki előtt, és csak nézik, ahogy két órán keresztül gitározol.
Az első fellépésem alatt azt gondoltam: "Ez nem nem olyan mintha isteni erőm lenne, vagy ilyesmi..." [nevet]. Amikor Steve Vai előadását nézem, igazán elámulok. Bár már sokszor léptem fel szólóban, úgy érzem, hogy a következő szintre kell lépnem.

Ez aztán a sztoikus hozzáállás. És a nagy sebességű, mégis tiszta játékstílusod is nagyon jellegzetes. Ezen keresztül megérthetjük, hogy mennyire pontos a pengetési technikád.

HIZAKI: Tényleg pontos? Valójában sosem csinálok gitár gyakorlatokat. Igazán utálok őrült módjára gyakorolni [nevet].

Mi, komolyan?

HIZAKI: Igen. Ha meg kellene határoznom magam, azt mondanám, hogy az a fajta ember vagyok, aki mindig zenét akar alkotni, amikor egy gitár van a kezében. A szorgalmas gyakorlás olyasmi, amit nagyon utálok, ezért szinte soha nem csinálom.

Akkor ez azt jelenti, hogy a pengetési technikád nagy pontossága még lenyűgözőbb.

HIZAKI: Nem mondanám [nevet]. De abban biztos vagyok, hogy erőteljes a pengetésem. Elég erős. Ha könnyedén játszol, még ha nagy sebességgel is, nem fogod érteni, hogy mit játszol, különösen koncertek alatt. Tehát ha az emberek megpróbálnak úgy játszani, mint én, erősen, az befolyásolja a hangzás tisztaságát. Azonban nem vagyok biztos benne, hogy mennyire vagyok pontos [nevet].

Szerintem nagyon pontos vagy. De egyáltalán nem gyakorolni… Úgy értem, nem félsz attól, hogy visszafejlődsz, ha nem teszed?

HIZAKI: Igen, visszafejlődöm [nevet]. Teljesen elvesztettem az érintésemet [nevet]. Ezért teszek még mindig mindent, hogy gyakoroljak a fellépések előtt. Eléggé elfoglalt vagyok, és mostanában egyre gyakrabban fordul elő, hogy két egymást követő napon nem játszom. Mostanában ez jár a fejemben.
"De határozottan úgy gondolom, hogy jobb lenne, ha ez a gondolkodásmód megváltozna. Gondolj csak bele, mennyi új, izgalmas lehetőség születhet!" -HIZAKI
Ami a gitárhoz való hozzáállásodat illeti, vezető gitárosként a harmóniát kezelő képességed igazán kiemelkedő.

HIZAKI: Négy évvel ezelőttig még merev, elméleti alapokon nyugvó harmóniákat alkottam, de mostanában rugalmasabbá vált az alkotásmódom. Most már egy szempillantás alatt megértem, hogy a harmónia illeszkedik-e a dal általános áramlásához vagy sem, ezért igyekszem ezt az érzékemet jól kihasználni.

Azt mondtad, hogy elmélet alapján alkottad meg őket, tehát tanultál zeneelméletet, igaz?

HIZAKI: Nem, egyáltalán nem. Ez mind önképzés volt. Kipróbáltam magam zenekari hangszerelésben, és sokat tanultam általa. Eleinte hasznosítottam ezt a tudást, de később magam tanultam a harmóniaelméletet. Úgy vélem, segített kibontakoztatni a harmóniával kapcsolatos elképzeléseimet.

Határozottan érezzük, hogy nemcsak akadémiai oldalad, hanem rocker lelked is van. Rendben, beszéljünk a jelenlegi tevékenységeidről. 2020. április 8-án a Jupiter kiadta a "Warrior of Liberation" című kislemezét, és a Versailles új kislemeze, valamint a HIZAKI Grace Project "PAVANE" című kislemeze a tervek szerint ugyanabban az időpontban, július 15-én jelenik meg.

HIZAKI: Tulajdonképpen a Jupiter új kislemeze is megjelenik júliusban.

Mi az! Három különböző projekt egyszerre fog új műveket kiadni?

HIZAKI: Igen [nevet]. Már nem is emlékszem, hány éve jelent meg a Versailles utolsó kislemeze, talán három évvel ezelőtt. Arra gondolunk, hogy agresszív számokat komponálunk a Versailles számára.
A Jupiterrel kapcsolatban elgondolkodtunk azon, hogy a "Warrior of Liberation" vajon illik-e az énekeshez, de rájöttünk, hogy amikor KUZE énekel, igazán magáévá teszi a dalt, és férfias jelleget ad neki. Ezért úgy éreztük, hogy ezzel a váratlan hatással egy új kaput nyitottunk, így azt hiszem, hogy a következő kislemezünk, ami júliusban jelenik meg, 100%-ban metal lesz.
Ami a szólóprojektemet illeti, ezúttal éneket is beépítettem. Természetesen továbbra is nagy hangsúlyt fektetek a jellegzetes dallamaimra, de lehet, hogy az embereket meglepi majd az új mű, ezért szeretném, ha várnának rá.

A júliust mindenképpen nagyon várjuk. Bámulatos, hogy a hasonló felépítés ellenére mindhárom projektnek egyedi identitást tudtál adni.

HIZAKI: Mivel sikerült olyan énekeseket találnunk, akik ki tudták emelni ezeket a különbségeket, úgy gondoltam, hogy a szólómunkámhoz is hozzáadhatnék egy énekest. Ha úgy érzed, hogy nagyszerű zenét tudsz alkotni, nem lenne kár ezt nem megvalósítani? Személy szerint én is nagyon izgatott vagyok.

Ha a saját alkotásaid izgalomba hoznak, az azt jelenti, hogy elérték az ideális szintet, nem igaz? Három projektet menedzselsz egymás mellett, amelyek mindegyike nagyra értékelt, így azt hiszem, mondhatjuk, hogy sikeres életet élsz zenészként.

HIZAKI: De ez fárasztó [nevet]. Nemcsak zenész vagyok, hanem a saját kiadóm menedzsere is. Bár csak azt csinálom, ami nekem kényelmes, és mivel így korlátozom, amit csinálok, nem jutok el arra a pontra, hogy túlterhelődjek.
A "csak egy zenekarra koncentrálni szép" érzés valami olyan, ami valószínűleg csak Japánban létezik erősen. Ez mostanában nem igazán igaz a metalra, de a visual kei-ben, ha egy zenekarban vagy, úgy érzed, hogy még mindig él ez az általános gondolkodásmód, hogy nem lehetsz része más projekteknek. De határozottan úgy gondolom, hogy jobb lenne, ha ez a gondolkodásmód megváltozna. Gondolj csak bele, mennyi új, izgalmas lehetőség születhet!

Valóban, azt hiszem, ez ösztönözné a piacot. Még egy dolog - a "Szimfonikus Metal zászlóvivőjének" neveznek, de gondoltál már arra, hogy a metálon kívül más műfajban is csinálj zenét?

HIZAKI: Nem, nem igazán. Még csak nem is tartom magam a "szimfonikus metal" műfajhoz tartozónak. Az én fejemben a zene, amit csinálok, popzene. Azt hiszem, ez a nagy kiadónál szerzett tapasztalataimnak köszönhető, vagy inkább annak, hogy a nagy kiadók nagyon komolyan veszik a listás helyezéseket, és ha nem adsz el, nem leszel sikeres.
Fel kell kutatnod, hogy milyen zenék fogynak jól, hogy javíthass a saját munkáid minőségén - már most is ez a folyamat.
Először is, soha nem szerettem olyan dolgokat, amelyeket másodrangúnak lehet tekinteni. A metal világában vannak olyan esetek, amikor ezek a másodosztályú művek jónak számítanak, de amit én szeretnék csinálni, az "első osztályú zene". Ezzel a gondolkodásmóddal közelítem meg a zenét.

Valóban, a jó minőségű zene valóban sok hallgatót elér és elbűvöl, függetlenül attól, hogy milyen műfajról van szó. Akkor merre fogsz tovább menni innen?

HIZAKI: Most az lenne a célom, hogy minél több helyre eljussak a világban. Én már megtapasztaltam a külföldi utazásokat, de tudod, mindenhol vannak olyan emberek, akik szeretik a metált. Ha elmész a repülőtérre vagy más hasonló helyre, szinte biztosan látsz valakit, aki Metallica pólót vagy Guns N' Roses pólót visel, és így tovább.
Amikor fellépéseket csinálsz, annyi ember van, hogy elgondolkodsz, honnan jöttek mind [nevet]. Azt akarom, hogy ezek az emberek, azt akarom, hogy a világ megtudja, hogy a metálunk Japánban született.

HIZAKI története igazán inspiráló és csodálatra méltó, és a gitár iránti szenvedélye szerencsére összehozta őt más hasonlóan gondolkodó és tehetséges emberekkel. Mivel úgy tűnik, hogy sokan élveztétek az ilyen típusú tartalmakat, megpróbálunk több ilyet készíteni, ezért kövessetek minket Facebookon, Twitteren vagy Instagramon, hogy képben maradjatok!

Készítette: club Zy.
Eredeti cikk: https://www.club-zy.com/contents/318516
Interjúkészítő: Takayuki Murakami (club Zy.)
       
HIZAKI
grace project:
Hivatalos weboldal
YouTube
Facebook 
Twitter
Instagram
 
Versailles:
Hivatalos weboldal
YouTube
Spotify
Facebook KAMIJO
Facebook HIZAKI
Twitter KAMIJO
Twitter HIZAKI
Twitter TERU
Twitter MASASHI
Twitter YUKI
Instagram KAMIJO
Instagram HIZAKI
Blog TERU
Blog MASASHI
Blog YUKI
Jupiter:
Hivatalos weboldal
YouTube
Facebook
Twitter
Twitter KUZE
Twitter HIZAKI
Twitter TERU
Twitter DAISUKE
Instagram HIZAKI
Instagram TERU
Blog TERU

Megjegyzések